woensdag 24 oktober 2007

Week 07/10/07 – 13/10/07

Nu weet ik waarom er vroeger altijd de nadruk op werd gelegd om eerst je naam op alle bladen te schrijven vooraleer je een examen begint op te lossen. Een aantal leerlingen is natuurlijk vergeten hun naam op de herhalingstest in te vullen. Nu, dat is niet zo erg, want ik was toch niet van plan de test te quoteren. De test is veeleer een middel om het niveau van de klas in te schatten. Tot mijn spijt is dat niveau in beide klasgroepen niet al te hoog, maar wat had ik verwacht?

La maison blanche: het huis van Sidoine

Vanaf maandag hebben Auréliens, Sidoine en ik de kok Joseph onder de hand genomen om onze maaltijden klaar te maken. Dit blijkt een uitstekende keuze te zijn, want Joseph toont zich een ware keukenprins. Bovendien beschik ik niet over de uitrusting om zelf te koken en vertoont het menu van het plaatselijke restaurant iets te weinig variatie (en groenten!) om er elke dag te passeren. Het huis van Sidoine heeft een keuken met twee kleine gasvuren. We laten Joseph nog wat keukengerief bijkopen en hij is volledig gesteld. Het loont de moeite, want hij maakt voor ons frieten (!) en pannenkoeken. Dat is al een tijdje geleden dat ik die nog gegeten had, mjammjam…

Joseph met pannekoeken en Sidoine

Woensdagavond ga ik vroeg slapen, want ik voel een grieperig gevoel komen aanzetten. ’s Nachts moet ik ongelooflijk veel opstaan om te gaan plassen, maar gek genoeg heb ik het gevoel dat het steeds beter gaat. Donderdagmorgen sta ik echter met dezelfde stramme spieren en beenderen als de avond voordien op. Ik vraag aan Sidoine om bij de apotheek het geneesmiddel Arinat tegen malaria te gaan halen. Ondertussen eet ik wat (mijn pot nutella is bijna op ) en ga ik terug slapen. Op de middag word ik wakker en mijn lichaam voelt aan alsof het zich binnenstebuiten wil keren. Ik loop naar buiten om te gaan plassen, maar slaag er niet in om mijn evenwicht te bewaren en ik slaag met mijn klikken en klakken tegen de grond! Dit heb ik nog nooit meegemaakt! Nu wordt het toch wel ernstig. Gelukkig kan ik Innocent bereiken, die meteen afkomt. Hij neemt geen risico en brengt me meteen naar het ziekenhuis. Het heeft geen zin meer om nog een malariatest te doen, aangezien ik al een pilletje Arinat genomen heb. De uitslag zal dan toch sowieso negatief zijn. Ik blijk 40°C koorts te hebben. De dokter schrijft me nog een bijkomend geneesmiddel voor en paracetamol om de koorts te doen zakken. De volgende dagen zweet ik nog heel wat af, maar al bij al recupereer ik toch vrij snel. Al die tijd blijft Innocent standby om binnen te springen als ik iets nodig mocht hebben. ’s Avonds komen ook nog de buren, en zelfs de directeur, op bezoek. Zondag ben ik toch alweer in staat om mijn lessen voor maandag voor te bereiden. Gelukkig werd er donderdag en vrijdag geen les gegeven, want het waren twee feestdagen om de terugkeer naar school te vieren.

Geen opmerkingen: